Mvb2023 01 16 2018

New Skool Media

New Skool Media, de op een na grootste magazine-uitgever van Nederland, kwam eind 2021 in Belgische handen. Na het door Rembrandt M&A begeleide verkooptraject kwam Roularta Media uit de bus als beste match. “Roularta wilde met ons verder bouwen.”

Erwin: New Skool Media werd in 2014 opgericht door Rob Koghee en Cor Jan Willig. Al snel namen zij negentien zogenoemde ‘special interest’ tijdschriftmerken over van Sanoma, waaronder bekende titels als KIJK, Vorsten en Seasons. Later namen ze ook een aantal titels over van Reed Business, waaronder Elsevier, dat inmiddels is ‘gerebrand’ naar EW. “Zelf werkte ik bij Reed Business, en met het portfolio verhuisde ik mee naar New Skool Media. Daar heb ik na een paar maanden de functie van CEO overgenomen; Lars Duurinck werd CFO."

"De titels van New Skool Media deden en doen het nog steeds goed. In 2020 gaven Rob en Cor Jan – die verder al geen operationele rol meer vervulden binnen de uitgeverij – aan dat ze het bedrijf in de etalage wilden zetten; ze wilden hun aandelen verkopen en zich op andere projecten gaan richten. Vervolgens zijn we op zoek gegaan naar een geschikte partij die ons bij een bedrijfsverkoop zouden kunnen begeleiden.

Rembrandt en wij vormden echt een team.

Na een aantal gesprekken kwamen we daarvoor uit bij Rembrandt. Wat voor ons de doorslag gaf? Simpelweg het goede gevoel dat we meteen hadden bij de mensen. Rembrandt dacht vanaf het eerste moment enorm met ons mee, ik had meteen het gevoel dat we als een team aan dit verkooptraject zouden beginnen.

Wat ook opviel was dat Rembrandt met interessante namen van potentiële overnamekandidaten kwam; daaruit bleek de toegevoegde waarde van het internationale netwerk waarbij Rembrandt is aangesloten.

Rembrandt heeft ons bij elke stap van het proces perfect begeleid. Wat ook opviel was dat Rembrandt met interessante namen van potentiële overnamekandidaten kwam; daaruit bleek de toegevoegde waarde van het internationale netwerk waarbij Rembrandt is aangesloten. De Nederlandse strategische partijen kenden we op zich allemaal wel, maar bij de buitenlandse strategische namen zaten toch een aantal verrassingen. Ook kwamen ze met een aantal interessante financiële partijen die we nog niet kenden.

Lars en ik hebben de afgelopen jaren enorm hard gewerkt om het bedrijf te krijgen waar het nu is en we hebben onze mensen daarbij ook echt gepusht om, met ons, tot het uiterste te gaan.

Uiteindelijk is New Skool Media verkocht aan de Roularta Media Group uit België, en sinds november 2022 wordt de naam Roularta Media Nederland gevoerd. De keuze voor Roularta was een hele bewuste; waar sommige andere partijen alleen de titels en de redacties wilden overnemen, sprak Roularta meteen uit dat ze het bestaande medewerkersbestand wilden behouden en samen wilden verder bouwen aan een succesvolle toekomst. Lars en ik hebben de afgelopen jaren enorm hard gewerkt om het bedrijf te krijgen waar het nu is en we hebben onze mensen daarbij ook echt gepusht om, met ons, tot het uiterste te gaan. Dan is het een prettig gevoel dat een koper geen vergaande saneringsplannen heeft, maar juist verder wil groeien met het zittende personeel.

Rembrandt en wij zijn écht als een team opgetrokken. Je merkt dat je te maken hebt met ervaren professionals, die precies weten wat ze doen en voor ons het maximale resultaat hebben weten te bereiken. Daardoor kunnen wij nu op een prettige manier onze bijdrage blijven leveren aan de Nederlandse bladenmarkt."

Oog voor de toekomst.

Eerlijk, gedegen en doordacht. Uw toekomstplannen verdienen het beste advies. Onze aanpak volgt een strak begeleid traject, dat leidt tot een in alle opzichten succesvolle transactie. Benieuwd naar de mogelijkheden? Via onderstaande opties komen wij graag in contact.

Ondernemers aan het woord

Ieder overnameproces is uniek. Ondernemers die u voor gingen, herkennen uw ambities, vragen en uitdagingen. Lees hier hoe zij de samenwerking met Rembrandt M&A hebben ervaren.

Onze adviseurs helpen u graag.

Recente verkoop transacties

Alle transacties