Overname OptiVolt door Fudura
Sell | Energy & Natural Resources
Er komt een moment dat u serieus na gaat denken over de verkoop van uw onderneming. Het kan bijvoorbeeld de fase in uw leven zijn, of mogelijke interesse in uw bedrijf door een andere partij.
Overweegt u de verkoop van uw onderneming? Een succesvolle transactie omvat meer dan alleen het beste financiële resultaat. Het is ook de realisatie van uw persoonlijke en strategische bedrijfsdoelstellingen.
Bij het verkopen van uw bedrijf is vertrouwen essentieel. De persoonlijke aanpak van het voor u samengestelde dealteam zit verweven in ons DNA. We luisteren naar uw wensen, doelen en zorgen, en stellen vervolgens een strategie op die perfect aansluit bij uw behoeften. U krijgt waardevolle inzichten om uw bedrijf tegen de beste voorwaarden te verkopen. Denkt u hierbij aan het verkoopklaar maken van de onderneming en een indicatieve waardebepaling.
Aan de sell-side bestaat het verkoopproces uit drie fasen: voorbereiding, transactie en afronding. In iedere fase houden wij uw doelstellingen strak in de gaten en controleren wij de voortgang. Ieder proces start met een goede inventarisatie van uw wensen en verwachtingen. Ook is het van belang te bepalen of het bedrijf verkoopklaar is.
In de voorbereidingen van het verkoopproces leggen wij gezamenlijk een belangrijke basis voor de doorlooptijd en een succesvol resultaat. De informatie die u aan ons verstrekt is in vertrouwde handen*. Wij werken in deze fase vaak nauw samen met bij de onderneming betrokken adviseurs, zoals accountants, belastingadviseurs en vertrouwenspersonen.
Na een gedegen voorbereiding start het verkoopproces pas echt wanneer wij partijen gaan benaderen. In de meeste gevallen polsen wij eerst of een partij openstaat voor overnames. Zo ja, dan onderzoeken wij op basis van een anoniem profiel in hoeverre uw onderneming bij hen past. Hierna tekenen we geheimhoudingsverklaringen, voeren we kennismakingsgesprekken met mogelijke kopers, en ontvangen en analyseren we biedingen (non-binding offers) op de onderneming.
Zo spoedig mogelijk na het tekenen van de intentieverklaring start de koper en zijn adviseur(s) met de due diligence. Nadat de uitkomsten hiervan zijn besproken volgt de laatste fase van het proces. Deze bestaat onder andere uit het opstellen van de transactiedocumentatie en het voeren van de daarbij behorende onderhandelingen.
* Rembrandt M&A is als enige onafhankelijke fusie- en overnamekantoor in Nederland ISO 27001-gecertificeerd.
Als ondernemer kunt u rekenen op het beste resultaat; financieel, strategisch én persoonlijk. Onze onderscheidende werkwijze biedt meerwaarde voor onze klanten in alle fasen van een verkooptraject.
Kom eens praten het team van Rembrandt M&A. Wij begrijpen de vragen die spelen, kennen de dynamiek van het overnameproces en bieden een netwerk vol mogelijkheden. Neem vandaag nog contact met ons op om te ontdekken wat wij in uw specifieke situatie kunnen betekenen.